רוצה להקים עמותה חדשה ולהתחיל ברגל ימין אבל עדין לא מצאת את איש המקצוע המתאים שילווה אותך?
אתה כבר מנהל עמותה ותיק ומנוסה אבל בכל זאת…
אתה משקיע כל כך הרבה כוחות בעמותה שלך, מוצא את עצמך בכל יום מוצף במשימות שלא נגמרות ולמרות כל המאמצים העמותה עדיין לא צומחת כפי שציפית?
אתה יודע שיש פוטנציאל אדיר להתקדם בעשיה, אז איך זה שעדיין מרגישים שהרבה דברים תקועים ולא זזים?
יכול להיות שמה שחסר לך הוא משרד עם צוות מקצועי ואמין שיוריד ממך את העול ויוודא שההתנהלות הפיננסית של העמותה תהיה תקינה ומחושבת, כדי שבמקום שתהיה עסוק בכיבוי שריפות ופתרון בעיות, תוכל להיות פנוי לתכנן את הצעד הבא של העמותה לצמיחה.
במשך השנים ליווינו עמותות רבות עם עשיה ציבורית ענפה: כוללים, בתי כנסת, עמותות של חסד וסיוע קהילתי ועוד, עם השנים פיתחנו מומחיות בתחום וסייענו לעמותות רבות להגיע לניהול תקין המאפשר לעמותה לקבל תמיכות והקצבות ולקבלת הכרה עפ"י סעיף 46 המקנה הטבות במס לתורמים.
אם אתם מעוניינים לקדם את העמותה ליציבות פיננסית, ניהול תקין ולקבלת סעיף 46, הדרך שלכם מתחילה כאן, צרו איתנו קשר ונקבע פגישת היכרות. כי מגיע לכם לעבוד עם משרד שיהיה מסור לעמותה שלכם כמעט כמו שאתה מסורים לעמותה שלכם.
עמותה הינה גוף שהוקם ע"י התאגדות של מספר חברים או תאגידים ורישום ברשם העמותות במטרה לקדם יעד מסוים שאינו לייצר רווח כלכלי. עמותות פועלות למען מטרה ציבורית.
מטרות העמותה נקבעות ע"י חברי העמותה עם הקמתה ורישומה. פעילות העמותות מוסדרת ע"פ חוק העמותות.
לכל עמותה חייב להיות תקנון לפיו היא פועלת.
פעילות העמותה הינה אך ורק במסגרת שהוגדרה בתוך מטרות העמותה ואושרה ע"י רשם העמותות.
מכיוון שהעמותה פועלת ללא מטרת רווח יש איסור לחלק את רווחי העמותה.
החברות בעמותה אישית.
לצורך פתיחת עמותה יש למנות מינימום 7 חברים, כולם חברים באספה הכללית בה מתקבלות החלטות משמעותיות כמו בחירת שם העמותה, בחירת מטרות העמותה, שינוי התקנון, אישור דוחות כספיים, בחירת בעלי מקצוע המלווים את העמותה ועוד.
לאחר תהליך קבלת ההחלטות באספה הכללית, הועד המנהל בו חברים לפחות 2 אנשים אחראי על יישום בפועל ופיקוח על ביצוע של מדיניות העמותה בדרכים שונות.
גוף נוסף הפועל בעמותה הוא ועדת הביקורת של העמותה, שגם היא מונה 2 חברים לפחות. תפקידה הוא להשגיח על פעילות תקינה של העמותה, לתת הצעות לייעול ושיפור לחברי הועד המנהל ולאספה הכללית.
חשוב לדעת שחברות בעמותה היא זכות בלעדית שאינה ניתנת להעברה לאחר.
הקמת עמותה מצריכה רישום ברשם העמותות וקבלת מסמכי התאגדות ומספר עמותה. לאחר מכן, יש לפתוח חשבון בנק ותיקים במע"מ ובמס הכנסה.
עם פתיחת העמותה תדרשו לשלם אגרת רישום, לאחר מכן תדרשו לשלם אגרה שנתית בכל שנת מס. אגרה שנתית לעמותה צעירה בשנתיים הראשונות שלאחר שנת התאגדותה או לעמותה עם מחזור כספי נמוך מ-300 אש"ח =160 ₪. אגרה שנתית בתעריף רגיל = 1614 ₪. אגרה מופחתת עד 31.3 = 1215 ₪ .
מימון ציבורי – תמיכות והקצבות, במסגרת תקציב המדינה, ומרשויות מקומיות.
קבלת תמיכה ממשרד ממשלתי או מרשות מקומית מצריכה עמידה בכמה תנאי סף כלליים ופרטיים.
תנאי סף כלליים משותפים לכלל משרדי הממשלה והרשויות המקומיות. תנאי סף כלליים לדוגמא:
העמותה מחזיקה אישור ניהול תקין בתוקף, העמותה עומדת בכללי החשב הכללי הנוגעים לשיעור הוצאות הנהלה וכלליות, אחוז המימון העצמי שעל העמותה להתחייב לו מתוך סך תקציב הבקשה מתקיים.
תנאי סף פרטיים מפורטים בתבחינים של כל משרד/ רשות ולכל בקשה. תנאי סף פרטיים לדוגמא:
העמותה פועלת בפריפריה ולא במרכז הארץ, התמיכה תינתן עבור פעילות המתקיימת בתחום הרשות המקומית/ שירות לתושבי הרשות/ למבנה בתחום הרשות, העמותה מעסיקה עובדים תושבי עיר מסוימת ותורמת ליצירת מקומות עבודה בעיר.
הכנסה עצמית - ההכנסות שמייצרות העמותות עצמן
הכנסות שיש לעמותות מדמי חבר/ מימון/ נכסים וכד' וגם תשלומים שעמותות גובות מלקוחות שצורכים מוצרים או שירותים של העמותה. לדוגמא: הרצאות ופגישות ייעוץ, הפעלות וחוגים, חבילות הנארזות ע"י בעלי צרכים מיוחדים ועוד.
תרומות –
עמותות מגייסות תרומות מיחידים, ארגונים עסקיים וקרנות התורמים לעמותות השונות.
על מנת לתת לתורמים מוטיבציה לתרום לעמותות, המדינה נותנת הטבות במס לתורמים.
כדי שעמותה תהיה זכאית לקבל את סעיף 46 לזיכוי תרומות עליה לעבור תהליך ולעמוד בתנאים הנדרשים על מנת לקבל אישור על ניהול תקין.
ניהול תקין הוא קריטי לצמיחה של עמותה, מפני שהוא המפתח להתהדר בסעיף 46. התנאי הראשוני לקבלת תמיכות ממשלתיות, מראשויות מקומיות, קרנות וסעיף 46 הוא ניהול תקין. סעיף 46 נותן יותר מוטיבציה לתורמים שלכם לתמוך בפעילות העמותה ונותן לכם עוד חמצן לפעילות, לכן הדרכה מקצועית מאיש מקצוע שמתמחה בכך מהיום הראשון להקמת העמותה היא חובה.
ככל שעמותה צומחת האתגרים גדלים בהתאם ועולות שאלות חדשות, מכיוון שהחוקים לניהול עמותה הם רבים ומורכבים, במשרדנו ניתן לכם, מנהלי העמותות, ליווי מקיף שיעשה סדר ובהירות בהתנהלות של העמותה, ולכם יהיה שקט נפשי כי אתם יודעים שיש בקרה תמידית על הפעילות הפיננסית של העמותה.
צרו איתנו קשר כדי לקבוע פגישת ייעוץ.
כן, השאלה אם מבוקר או לא.
כן, במידה והעמותה קיבלה אישור עפ"י סעיף 46 לפקודת מס הכנסה.
חוק העמותות דורש שעמותה תקום עם שני מייסדים, אבל כדי לפתוח תיק מוסד ציבורי, מס הכנסה דורש שיהיו לפחות שבעה חברים בעמותה, אחרת לא יתקבל פטור ממס הכנסה על הכנסות בעמותה.
עמותה נדרשת למנות לפחות שני חברים לחתום בשם העמותה על מסמכים שיחייבו אותה, מורשי החתימה לא חייבים להיות חברי ועד, הם אינם יכולים להיות חברי ועדת ביקורת או הגוף המבקר. כמו כן הם אינם יכולים להיות רואה החשבון או מבקר הפנים.
על פי חוק העמותות- עמותה שמחזור ההכנסות שלה עולה על 10,000,000 ₪, תמנה בהסכמת ועדת הביקורת מבקר פנימי, המחזור לעניין זה הינו מחזור העמותה לפי הדו"ח הכספי האחרון שהעמותה הייתה צריכה להגיש לרשם העמותות וכולל הכנסות מכל מקור וסוג כולל שווה כסף. כגון – מתנדבים, תרומות ציוד וכו.
הייחודיות של משרדנו היא שלצד מקצוענות וניסיון רב שנים, אנחנו לא מוותרים על שירות בגובה העיניים לכל לקוח. אנחנו מתעקשים שלצד מאה אחוז של שליטה בחומר, הכרת החוק ודיוק במספרים, נשאר זמינים למענה לכל שאלה או בעיה שתעלה ללקוחות, באופן שתמיד יהיה מי שעומד לצידכם בעסק ונותן לכם מענה.
בוודאי, כיום בעידן המקוון אין בעיה של מרחק, תוכלו להנות משירותי המשרד שלנו גם בלי להגיע פיזית למשרדנו, נהיה זמינים בעבורכם בטלפון ובמייל.
פנו אלינו עכשיו לקבלת מענה אכפתי ובגובה העיניים. השארו את פרטיכם ב"צור קשר" ואנחנו נחזור אליכם בהקדם, נשמח לשמוע על העמותה שלכם ולתת שירות מדויק ומותאם אישית לצרכי העסק שלכם.
אפיון, עיצוב ובניה: סטודיו מנגו